• More
Menu Search

Hantering av kundupplevelser (CEM)

Skapa varumärkeslojalitet genom konsekventa och riktade kundupplevelser med OpenText Customer Experience Management (CEM) programvarulösningar.

Ta reda på hur OpenText kan hjälpa dig

  • Översikt
  • Affärsbehov
  • Produkter
  • Resurscenter

Översikt

Customer Experience Management Software Suite

OpenText Experience Suite erbjuder verktyg som förbättrar tiden till marknaden genom att ge kunder, personal och kanalpartners rika, personliga och engagerade upplevelser.

Inte alla system för innehållshantering (CMS), digitala tillgångar (DAM) eller applikationer för dokumentpresentation är utformade för att hantera den komplexitet och snabbhet som organisationer behöver idag. För att företaget ska blomstra måste du inta bara tänka mobilt utan först publik. Var djärv, driv varumärkeskonsistens och utöka den sociala kommunikationen genom nätverksdrivna webbplatser och förbättra på så vis marknadsföringen, försäljningen och kundservicen. OpenTexts programvarusystem är utformade för att hjälpa till med din digitala närvaro och den korrespondens som gör att du kan förstärka din marknadsföringsstrategi på nätet, hantera ditt globala varumärke, omfamna socialt företagande och skapa effektiv kundkommunikation.

Produktpresentation

OpenText Tempo Social

Skapa en social arbetsplats, öka dina sociala marknadsföringsaktiviteter och bygg ett socialare intranät. På så vis förbättrar du samarbetet, berikar användarupplevelsen och utökar kommunikationen.

  • Socialisera med användare, partners och kunder genom konversationer
  • Kom närmare kunderna på ett sätt som driver kostnadseffektiviteten
  • Integrera affärsfunktioner med den sociala infrastrukturen
Läs Mer

OpenText Media Management

En pionjär inom hantering av digitala tillgångar med mer än 20 års erfarenhet. Media Management hjälper dig att hantera företagets alla videoklipp, bilder och multimedia på ett ställe – från det att de skapas till det att de konsumeras.

Läs Mer

OpenText Web Experience Management

Skapa och leverera dynamiska, riktade interaktioner över flera geografiska beröringspunkter med en omfattande lösning byggd för hög prestanda, skalbarhet och transaktionsorienterade webbapplikationer.

  • Utnyttja responsiv design för att visa innehåll på ett konsekvent sätt över mobila enheter
  • Öka intäkterna genom att tillgodose kunderna med övertygande erfarenheter och meningsfulla konversationer
  • Utnyttja alla kundberöringspunkter med enhetsneutrala, innehållscentrerade upplevelser
Learn More

Affärsbehov

The OpenText Experience Suite combines content and process to deliver optimized, continuous and connected customer experiences that help increase engagement, drive revenue and maximize Customer Lifetime Value.

Customer Journey Infinity Diagram

The CEM market is of strategic importance to organizations today. According to a 2015 article from McKinsey & Company, developing a customer experience strategy is one of the top 3 initiatives for 90% of CEOs.1 And as stated by analyst Brian Solis in "The 2016 State of Digital Transformation,” of 500 participating digital strategists who were responsible for digital transformation, 55% cite “evolving customer behaviors and preferences” as the primary catalyst for change.2

The OpenText Experience Suite and Experience Extensions are uniquely suited to help organizations maximize customer lifetime value from marketing to customer service. In our Digital Age, organizations are seeking ways to reinvent how they market, strengthen their brand, manage their assets, and provide compelling customer experiences that reach the right customer, with the right content, at the right time. CEM is the foundation for Continuous Customer Engagement with distinct capabilities related to marketing optimization, streamlined purchasing, customer contact interaction and voice of the customer solutions. OpenText delivers the products and solutions that drive business outcomes for Customer Experiences that are:

      • Engaging:  Design experiences that delight customers, nurture closer relationships, and engage them at every step of the decision journey to drive brand loyalty, revenue, and customer lifetime value.
      • Continuous:  Successfully scale and connect many customer journeys and data from marketing to customer service to deepen the organizational understanding of customers and improve the customer’s experience across departments and channels. Continuously adapt to customer needs and make real-time adjustments that achieve massive improvements in cost, brand health, actionable insights, and customer satisfaction.
      • Optimized:  Go beyond optimizing a single interaction to automatically personalize at scale and make recommendations to customers for better customer engagement and increased returns on marketing investment. Optimize all complex operational content and process issues that lead to greater synergy and customer engagement.  

1 Joao Dias, Oana Ionutiu, Xavier Lhuer, and Jasper van Ouwerkerk. “The Four Pillars of Distinctive Customer Journeys”, mckinsey.com, September 2016. http://www.mckinsey.com/business-functions/digital-mckinsey/our-insights/the-four-pillars-of-distinctive-customer-journeys

2 Brian Solis. “The 2016 State of Digital Transformation”, prophet.com, 2016. http://www2.prophet.com/The-2016-State-of-Digital-Transformation

Produkter

Experience Suite Platform

Webbinnehållshantering

Skapa och leverera dynamiska, riktade interaktioner över flera geografiska beröringspunkter med en omfattande lösning byggd för hög prestanda, skalbarhet och transaktionsorienterade webbapplikationer.

  • Utnyttja responsiv design för att visa innehåll på ett konsekvent sätt över mobila enheter
  • Öka intäkterna genom att tillgodose kunderna med övertygande erfarenheter och meningsfulla konversationer
  • Utnyttja alla kundberöringspunkter med enhetsneutrala, innehållscentrerade upplevelser
Läs Mer

Hantering av kundkommunikation

Förbättra kundrelationer och värde genom att möjliggöra automatiserad och interaktiv kommunikation business-to-business (B2B) och business-to-consumer (B2C).

  • Anpassa beröringspunkter för individuell kontakt i massproducerade dokument
  • Förenkla och automatisera dokumenthanteringen
  • Förbättra utnyttjandegraden för kommunikation
Läs Mer

Tempo

Ladda dina befintliga affärsprocesser socialt på ett säkert, kompatibelt och lättanvänt sätt – skapar en uppslukande användarupplevelse både för socialt företagande och den sociala marknadsplatsen.

  • Skapa en social arbetsplats
  • Utöka den sociala marknadsföringen
  • Bygg ett socialare intranät
Läs Mer

Portal

Förbättra förbindelsen mellan medarbetare, partners och kunder genom mycket interaktiva och kontextuella onlineupplevelser.

  • Skapa och distribuera mashups och sammansatta applikationer
  • Distribuera mikrowebbplatser och globala initiativ med lätthet
  • Förbättra kundservicen med en nätverksgemenskap där kunderna kan uttrycka och dela sina åsikter
Läs Mer

Hantering av digitala tillgångar

Den beprövade lösningen för företagshantering av digitala tillgångar (e-DAM) som påskyndar arbetsflödesdrivet skapande, samarbete, produktion och distribution av digital media.

  • Anpassningsbar, webbläsarbaserad portal
  • Valfritt antal "konsumentanvändare" som kan läsa, söka, visa, bläddra och hämta
  • "Embedded File Acceleration" för att överföra stora filer snabbare
Läs Mer

Resurscenter

OpenText Experience Suite in Action

See how OpenText Experience Suite fuels omni-channel commerce, no matter what product you’re selling.

Experience Suite Resources

 OpenText™ Experience Suite Executive Brief

 OpenText Experience Suite Platform Product Overview

 White Paper: Why You Should be Delivering a Continuous Connected Digital Experience

 White Paper: The OpenText Platform for Delivering a Connected Customer Journey

Transform Your Experience

Download the solution brief to learn how our Customer Experience Consulting team can help you in your upgrade and modernization journey.

OpenText-familjen

OpenText har välkomnat ett antal produkter i OpenTexts varumärkesfamilj. För en fullständig lista över tidigare produktnamn som nu ingår i OpenText, se:

Se alla produkter med nytt namn